KIDS EN TRIPS

Blog van een jong gezin dat niet al te graag thuiszit. We vullen onze dagen met uitstapjes in eigen land en ver daarbuiten. Volg hier onze avonturen…

ZOEK HET NIET ALTIJD VER

Eerder deze week moest ik voor werk naar een congres over Kids Marketing. Het onderzoek ging over de evolutie van de relatie tussen ouders en kinderen op het gebied van shopping. Bleek dat winkelen en de keuze voor bepaalde producten meer en meer in onderling overleg worden bepaald. Ouders en kinderen communiceren dus over merken. Dit houdt ook in dat naar de winkel gaan meer en meer gezien wordt als een leuk familie-uitje.

En kloppen doet het in ieder geval. Onze oudste roept vol overtuiging  de naam van een supermarkt als we zeggen dat we naar de winkel gaan. Hij rijdt zelf met zijn karretje door de winkel en kiest eigenlijk ook de helft van de producten. “Wil je samson – of plopvlees?”, “Wat zou je graag eten?”, “Welk fruitsap moeten mama en papa kopen?” en zo gaat het maar door. Hij krijgt af en toe dan ook nog eens de mogelijkheid om volledig autonoom iets in zijn kar te leggen.

Het resultaat is dus dat hij gewoon graag naar de winkel gaat en dit voor ons ook een soort “trip” is geworden. Onder het moto, het hoeft niet altijd ver te zijn!

Maar we moeten eerlijk zijn, het kan ook al eens mislopen 😉

Leave a Reply